Monday, August 10, 2009

ISU ARAK DI SELANGOR - RONNIE LIU KAKI BOTOL, PAS PERLU LEBIH BERANI

Sejak akhir-akhir ini kecoh kedengaran isu arak di Negeri Selangor. Berlaku juga pertelingkahan mulut antara pemimpin-pemimpin Negeri Selangor mengenai isu arak. Exco DAP, Ronnie Riu mempertahankan desakan agar arak yang dirampas oleh sebuah Majlis Perbandaran dipulangkan semula. Heh?

Teresa Kok pula dengan bangganya menggelarkan Ronnie Liu seorang Pejuang dan Hero Bukan Melayu dan Islam. Apa semua ini? PAS, anda sewajarnya lebih lantang dan berani bersuara mengenai isu ini. Anda mempunyai pengaruh yang kuat dalam Kerajaan Negeri kerana 2 Exco dari Selangor dipegang dari parti anda. Jangan tunggu sehingga orang-orang ini terus menguasai minda anda. Lawan..... Jangan terlalu sayangkan Pakatan sehingga nyawa Agama dan Bangsa kita dipijak.

GPMS Cawangan Wangsa Maju ingin menegaskan disini, kami mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan Ronnie Liu. Baru rampas sebuah Kedai Serbaguna, sudah melenting. Apa? Sudah tiada arak di tempat-tempat lain untuk anda minum? Suci sangatkah air ini sehingga dipertahan beliau seperti orang Kristian mempertahankan Holy Water mereka?

Kami menghormati jika kaum-kaum lain memerlukan air ini untuk Majlis-Majlis Keagamaan. Tetapi, kenapa isu rampasan hanya melibatkan sebuah Kedai Serbaguna, Ronnie Liu melenting seolah-olah Kerajaan Negeri Selangor terus hendak mengharamkan arak? Itu persoalannya.

Dan 1 lagi persoalan yang timbul, Bagaimana PAS hendak mengharamkan penjualan arak secara terbuka di Selangor jika ini berlaku?

No comments: