Tuesday, November 10, 2009

JAIS ABDUL KARIM CALON PRESIDEN - CALON SESUAI, PEMBAKAR SEMANGAT GPMS

Sepertimana yang kita sedia maklum, kepada semua ahli GPMS, Perhimpunan Agung Tertinggi (PAT) akan berlangsung pada 20 hingga 22 November ini. Apa yang menarik pada tahun ini, akan berlakunya pemilihan bagi jawatan tertinggi, termasuklah jawatan Presiden di mana Datuk Seri Reezal Merican telah membuat kenyataan tidak mempertahankan jawatan tersebut.

Jais Abdul Karim, antara calon yang akan bersaing bagi jawatan Presiden. Beliau merupakan Naib Presiden GPMS dan Yang Di Pertua GPMS Cawangan Wangsa Maju. Bagi yang mengenali Jais Abdul Karim di dalam GPMS, mungkin akan menarik nafas lega jika beliau memenangi jawatan tertinggi ini. Krelibiliti dan kepimpinan beliau tidak perlu dipersoalkan lagi kerana beliau antara pemimpin GPMS yang berani ke depan menyuarakan pandangan beliau demi mempertahankan maruah Agama, Bangsa dan Negara.

Kelantangan beliau sebagai seorang pemimpin tidak harus dipertikaikan lagi. Antara isu yang beliau berani ke depan termasuklah isu Forum Majlis Peguam yang mendapat kiritikan dan tentangan hebat dari masyarakat kerana ianya seolah-olah mempertikaikan Agama Islam sebagai Agama rasmi. Beliau juga menjadi tulang belakang memperjuangkan pembelaan terhadap Allahyarham Wan Siti Farihan Bt Mohamed Hassan, Mahasiswa UKM, Jurusan Sarjana Sains Kimia Dan Teknologi Makanan, Tahun Kedua yang mati dalam keadaan misteri.

Jais Abdul Karim juga merupakan antara pemimpin GPMS yang paling aktif dan sentiasa turun padang memberi semangat kepada warga GPMS untuk terus berjuang. Oleh itu, tidak harus sesiapa mempertikaikan krelibiliti beliau untuk bertanding bagi jawatan Presiden GPMS.

Tidak ada pemimpin muda masa kini yang berani ke depan, menyuarakan pandangan, mengambil berat tentang masalah kami dan warga GPMS yang lain melainkan Jais Abdul Karim.
Beliaulah antara yang manaikkan semangat kami untuk terus bekerja keras dalam memperjuangkan misi dan visi GPMS.

GPMS Cawangan Wangsa Maju mengucapkan syabas kepada beliau. Kami akan menyokong kepimpinan beliau. Dan kehadiran beliau memimpin GPMS akan memberi satu transformasi baru dalam menghadapi cabaran di masa akan datang.


4 comments:

GPMS Tua said...

Superman JAIS..... hahaha..

Saudara Jais bukanlah orang yang sesuai bagi Jawatan Presiden GPMS.

Tidak dinafikan Jais lantang bersuara. Namun dia perlu melihat atas baju mana yang dipakai.

GPMS memerlukan Presiden yang memiliki "Towering Personality".

Yang pasti Era Datuk Rizal telah memundurkan GPMS. Pertikaian antara Puak Suhaimi & Rizal telah menjadi parut yang paling besar dalam sejarah GPMS.

Apakah persamaan Rizal & Jais...

Mereka ada 2 isteri... Tidak mustahil Jais akan membawa tradisi malap pada GPMS seumpama Rizal

azfaizum said...

Sebagaimana yang telah dijadualkan hari ini 07 Mac 2010, di tapak Ekspo Seberang Jaya, Seberang Perai tepat jam 8.45 malam majlis ‘DEBAT PERDANA RAKYAT 2010’ yang dianjurkan oleh Sekretariat Muafakat Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang telah dimulakan.

Seperti yang kita sedia maklum majlis debat ini diadakan untuk memperdebatkan dakwaan - dakwaan pihak UMNGOK kononnya DAP Pulau Pinang meminggirkan Melayu, mempermainkan Islam dan sebagainya begitu juga dengan dakwaan dari pihak UMNGOK kononnya Pakatan Rakyat jahat, buruk tak tahu memerintah dan sebagainya.

Namun malang seribu kali malang si UMNGOK bangang mereka tetap tidak muncul termasuk Jais Abdul Karim Presiden Gabungan Pelajar Melayu yang telah menyatakan kesediaannya untuk hadir. Kah kah kah, "juara rakyat" takut berdebat! Kata nak datang nak tegakkan kebenaran bahawa DAP Pulau Pinang menindas Melayu. Sampai masa semua juara rakyat lari menyorok kah kah kah. Dalam hal, menipu, khianat, dan fitnah terhadap rakyat mereka memang juara! Kah kah kah

azfaizum said...

milosuam.blogspot.com/2010/03/juara-rakyat-penakut-penipu-dan.html

apa la, pejuang konon...taik anjing, pengecut, kalo kalah pon tk pe la, jgn la tk dtg ...nampak sgt pengecut ,nk bela bangsa konon,,,bangsat

Jiwa Malaysia said...

Penubuhan lebih banyak pertubuhan berasaskan kaum dan bertopengkan politik akan menghancurkan perpaduan kaum.. sia-sia buang berjuta ringgit untuk kempen 1Malaysia..