Monday, August 3, 2009

1Malaysia BELA MAHASISWA - 50 RIBU SISWA IPTA DAPAT SAHAM PERCUMA 1MALAYSIA

Seramai 50,000 pelajar tahun pertama di IPTA dihadiahkan 100 unit percuma Amanah Saham 1Malaysia, demikian diumumkan Perdana Menteri sewaktu pelancaran tabung itu. Datuk Seri Mohd Najib Razak berkata pemberian saham tersebut melibatkan mereka yang mendaftar di institusi berkenaan pertengahan tahun ini.

"Ia merupakan satu pertimbangan khas, yang pencen pun dapat, dan yang bakal mewarisi kepimpinan negara pun dapat pertimbangan khas itu," katanya sewaktu merasmikan saham amanah terbaru bersempena nama slogannya "1Malaysia. Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" di Kuala Lumpur pagi ini.

Tambahnya, saham amanah ini bernilai 10 bilion unit dengan harga RM1 seunit. Perdana Menteri berkata peruntukan saham tersebut mampu untuk memberi suntikan kepada ekonomi negara dan pasaran ekuiti di Malaysia.

"Saya berterima kasih kepada Permodalan Nasional Berhad kerana dengan pelancaran ini telah dapat merealisasikan janji saya kepada rakyat yang dibuat semasa ucapan sempena 100 hari saya sebagai perdana menteri, tiga minggu yang lalu," katanya.

Permohonan saham tersebut terbuka untuk dilanggan oleh rakyat Malaysia yang berumur atas 18 tahun bermula pada 5 Ogos ini, tambahnya.

GPMS Cawangan Wangsa Maju mengucapkan Jutaan Terima Kasih kepada Perdana Menteri kita. Semoga usaha ini akan berterusan. Alhamdulillah...


1 comment:

geng gpms wangsa maju said...

mudahwan ianya bakal menjana kepada kemajuan negara dan pembangunan..amin